سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد و دل های خودمونی با امام رضا

 

سلام به همه دوستان و همراهان خودم

خوبید؟

مدتی است که در جامعه مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل یک نارنجک عمل می کنه .

کسی اگه لب باز کنه و خدای ناکرده بخواد از ناموس و شرف مردم دفاع کنه جوابش خنجر و معلولیت و حتی مرگ میشه . همیشه شنیده بودم که جواب " های ، هوی " است ، اما الان می بینم که جواب خوبی ، ممکنه مرگ هم باشه .

اما واقعا علت این رفتارهای ناشایست چیست ؟ مشکل از خانم هاست یا از آقایان یا جامعه .

چند وقت پیش با همسرم ساعت 10:30 شب از مهمانی بازمی گشتیم . دختری هم سوار ماشینی که ما بودیم ، بود . هر سه از ماشین پیاده شدیم . آن دختر به سمت دیگر خیابان رفت و دو پسر موتور سوار پیش او امدند . کمی صحبت کردند و بعد دختر سوار ترک موتور یکی از آنها شد و رفت .

همه اینها نمونه های بارزی هستند که همگی بارها و بارها به چشم خودمون دیدیم . چرا خیلی از جوان های ما خوشتیپ بودن رو عریان بودن تلقی می کنند .؟ چرا  بعضی از دختر ها متلک شنیدن رو بالاترین حد کلاس برای خودشون معرفی می کنند ؟ چرا بعضی ها فکر می کنند که ....

دیروز در تاکسی صحبت از جوان طلبه ای بود که در شب نیمه شعبان به خاطر دفاع از گوهر پاک یک خانم به شدت مجروح شده بود . یکی از مسافر ها گفت : خدا شاه رو رحمت کنه ، زمان اون از این اتفاق ها نمی افتاد . اگه کسی به دختر یا زن مردم نگاه بد داشت ، لوطی های محل( منظورش گنده لات ها  بود ) تیکه پارش می کردند . پرسیدم : لوطی یعنی چی ؟ گفت : داش مشدی ها . گفتم به نظرتون این جوان لوطی نبود ؟ گفت : نه ، اینها با آدم های اون موقع دنیایی فرق دارن اونا مرد بودند . گفتم : من هم که فکر می کنم می بینم حق با شماست . اینها به جای اینکه زنجیر بگیرن دستشون و دور انگشتشون بچرخونن و به دیوار سر کوچشون تکیه بدن و آمار زن و بچه مردم رو در بیارن در مدارس و مراکز علمی مشغول تعلیم و تربیت اند . به جای اینکه شب ها از کاباره ها مست ، با یه شیشه مشروب بیان بیرون و از بدی حال از این دیوار به اون دیوار بخورن ، از مسجد ، بسیج یا حتی از آغوش پر مهر خانواده بیرون میان . اون مسافر با شنیدن این حرفها نگاهی به من کرد و با عوض کردن بحث گفت : اصلا هوا خیلی گرمه ، ماه رمضون مردم می خوان چیکار کنند ، این هم از برکات این انقلابه دیگه ، کی زمان شاه هوا این همه گرم میشد ، تازه ماه رمضون هم  3 روز بود اینا برای اینکه بخوان بگن ما بیشتر می دونیم  کردند 30 روز . دیگه واقعا نمی دونستم چی بگم . لبخندی زدم و در حالی که داشتم از تاکسی پیاده می شدم گفتم : ایکاش یکم مطالعه می کردید به امید اینکه حداقل از دینتون آگاهی و اطلاعاتی بدست می آوردید .

می دونم شما هم با اینگونه مسائل مواجه شدید و علت خیلی از این رفتارها نبودن اطلاعات کافی ، نداشتن مطالعه و غرب زدگی است .

به امید اینکه به حق مولای جهانیان همه انسان ها صراط مستقیم رو پیدا کنند و در اون مسیر حرکت کنند .

یا علی




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/4/28 توسط pishva
درباره وبلاگ

pishva

sayeh.mahtab99@yahoo.com
bahar 20
 قالب میهن بلاگ قالب وبلاگ