سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد و دل های خودمونی با امام رضا

امروز در یکی از خبرگزاری ها  انتقادهای مادر علی رو از وزارت بهداشت می خوندم . خیلی جالب بود .

قصد من از نوشتن و نمایان کردن رشادت علی ، چیزی جز هشدار برای مردم نیست . چند تن چون علی باید راهی بیمارستان بشن تا دولت یادش بیاد که در جامعه معظلی بنام حمل سلاح سرد داریم . مثل اینکه داریم به دوران جاهلیت اعراب بر می گردیم. داشتن تیزی و خنجر قراره افتخار آبا و اجدادیمون بشه . چرا دولت فکری به حال این موضوع نمی کنه . آیا حمل سلاح سرد کم اهمیت تر از حمل مواد مخدر است . کی قراره به این مسائل رسیدگی بشه . چند ماه دیگه انتخابات مجلس شروع میشه و باز دیوارها پر میشه از وعده و وعیدهای دروغین . چرا ؟

آیا همون کسانی که در راس امور نشسته اند ، به راستی از حقیقت امور جاری بر مردم مطلع هستند ؟ آیا تا به حال واقعیت ها رو دیدن ؟ آیا الان مشکل اصلی ما اینه که پول یارانه ها رو اول ماه بپردازند یا وسط ماه ؟

چرا کاری برای امنیت در کشور صورت نمی گیره ؟ چرا دیگه مثل قدیم ها نمی تونیم برای بچه هامون بخونیم " شبا که ما تو خوابیم آقا پلیسه بیداره ، ما خواب خوب می بینیم اون مشغول شکاره " بعضی وقت ها فکر می کنم که برخی از آقا پلیس های ما یا معنی خواب رو نمی دونن و یا شکار را . چون الان یا آقا پلیسه همیشه خوابه و یا خودش طعمه ای برای شکاره ( قصد ، اهانت و یا زیر سوال بردن نهاد و یا سازمان خاصی نیست ) .

میگن : رفتارهای آدمی در محیط خانواده شکل میگیره و در جامعه به تکامل می رسه . آیا فرزندان ما قراره در چنین جامعه ای بزرگ بشن ؟ آیا قراره قانون جنگل رو به جای قانون اساسی یاد بگیرن ؟ به راستی چند درصد از قشر جوان ما با قانون اساسی آشناست ؟ چند درصد از می تونیم بگیم فرق شورای نگهبان با تشخیص مصلحت نظام چیه ؟ چند درصد از ما می دونیم که نماز جمعه چطوری خونده می شه ؟ چند درصد از ما می دونیم که  شرایط نماینده شدن چیه ؟ چند درصد از ما حتی بلدیم استان کهگیلویه و بویر احمد رو درست تلفظ کنیم ؟ چند درصد از ما به حق در جایی هستیم که سزاواریم ؟ چند درصد ما می دونیم اسم اولین ماهواره ای که ایران به فضا فرستاد چی بود ؟ چند درصد ما می دونیم که ایران در تولید داروی زخم پای دیابتی ها ، یکه تاز میدانه ؟ و خیلی از چند درصدهای دیگر . اما در مقابل چند درصد از ما می دونیم که فرکانس فارسی 1 تغییر کرده ؟ چند درصد از ما می دونیم که آهنگ " خوشگلا باید برقصن " مال کیه ؟ چند درصد از ما می دونیم که شام امشب چه ساعتی پخش میشه ؟ چند درصد از ما می دونیم که نتیجه بازی ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه چی شد ؟ چند درصد ما می دونیم که شامپو مولتی ویتای گلرنگ یه شامپوی ایرانیه و 6 تا مزایا داره ؟ چند درصد ما می دونیم که ....

به نظر من علت خیلی از دانسته ها و ندانسته های ما جامعه است . جامعه ای که در آن جذابیت ، زیبایی ، صداقت و درستی موج نزنه ، انسان ها رو در باتلاق توهمات غرق می کنه . آیا تا به کنون در مورد حمل سلاح سرد تصمیم درستی گرفته شده ؟ آیا زندان یا اعدام ، راه حل مناسبی برای اینکار است ؟ کی قراره این بار و برای نسل جوان ، مثل کودکی هامون یاد بدن ، چاقو جیزه ، خطرناکه ، دستمون رو می بریم . البته ، یک آموزشی درست که در دلها جاودان بشه . ما باید ریشه تفکرات غلط رو در جامعه و به خصوص نسل جوان بخشکانیم  و ریشه کن کنیم ، نه اینکه فقط در موارد ضرورت به هرس کردن بپردازیم . چند وقت پیش از کسی پرسیدم که سیگار می کشی ؟ گفت : نه . من مردم . من سرم رو بالا می گیرم ومشروب می خورم اما هیچ وقت سرم رو به زیر نمی اندازم تا سیگار بکشم . همه این ها نشانه دور شدن ما از فرهنگه ، از آموزش های نادرسته ، از نبود جایگزین مناسب برای برنامه های بی محتوای ماهواره هاست .

پس باید مجددا دست در دست هم دهیم و این بار میهن خویش را از لحاظ فرهنگی آباد کنیم.

به امید آن روز

یا علی

 




نوشته شده در تاریخ شنبه 90/5/1 توسط pishva
درباره وبلاگ

pishva

sayeh.mahtab99@yahoo.com
bahar 20
 قالب میهن بلاگ قالب وبلاگ