سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد و دل های خودمونی با امام رضا

سلام به دوستان

چند روزی است که دوستان و خواننده ها نظرات عجیبی به نوشته هام میدن . میگن : کارشناسی نشده مطلب می نویسی .

اما حقیقت نوشتن برای من این است که از زبان اکثریت مردم سخن بگم ، آیا تمامی مردمان ما اقتصاددان و جامعه شناس و قشر مرفه هستند . بهم میگن : که روزنامه بخون ، بعد در مورد گرونی صحبت کن . گرونی رو باید چطور دید ؟ آیا در کشور ما تورم وجود نداره . می دونم ، دولت داره به مردم یارانه میده . دستش درد نکنه . اما این به معنی رفع شدن تمام مشکلات نیست . آقای رئیس جمهور ، از شما ممنونم که به فکر تمام مردم هستید . قبول دارم که با توزیع یارانه ها ، عدالت برقرار شد . قبول دارم که بین کسی که در یک ویلای پنچ هزار متری ، با تمام امکانات رفاهی زندگی میکنه و بی کلاس ترین ماشین خونشون سوزوکیه ، با کسی که در یک روستا زندگی میکنه و تمام داراییش زمین کشاورزیه تفاوت زیادی وجود داره . نه به لحاظ شخصیتی ، بلکه به لحاظ امکانات و نوع مصرف . آقای رییس جمهور ، شما با توزیع یارانه ها ، سر سفره همه نان رو آوردید ، اما مگه میشه تنها با نان زندگی کرد ، هزینه مصرف آب اونقدر بالاست که حتی میترسیم نان را به آب بزنیم و بخوریم . چه بماند به گوشت و ماهی و میوه .

آقای رییس جمهور ، می دونم که الان به خاطر مشغله کاری زیادی که دارین فرصت خرید میوه و سبزی و گوشت و عدس و برنج و ... رو پیدا نمی کنید و این کار به عهده دیگر اعضای خانواده تون هست ، اما ایکاش یکبار سبد به دست بگیرید و به میادین میوه و تره بار برید . ( البته با چهره ناشناس ) انوقت می بینید که قیمت میوه ها نسبت به 5 سال گذشته چقدر تغییر کرده ، می بینید که حتی میوه تره باری که شما سالیان قبل به مردم گفتید از اونجا خرید کنند ( منظورم محله خودتونه که گفتید اینجا ارزونه ) چقدر گرون تر و بی کیفیت تر از گذشته داره کار میکنه . آقای رییس جمهور ، شما زحمتکش ترین شخص در مملکت بودید ولی ایکاش زمانی که می خواستید طرح هدمند کردن یارانه ها رو اجرا کنید ، علاوه بر نان ، گوشت و مرغ و سبزی  رو هم در نظر می گرفتید .

آقای رییس جمهور ، ایکاش قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها ، راهکارهای صحیح برای زندگی راحت تر را آموزش می دادید . ایکاش یاد می دادید که می توان برای استفاده از روشنایی از سلول های خورشیدی استفاده کرد . ایکاش ، یاد می دادید که می توان برای آبیاری گل و گیاه و باغ و زمین از روش قطره ای استفاده کرد .ایکاش قبلا" یاد می گرفتیم که تنظیم با لاستیک و تعویض فیلتر هوا ، مقدار مصرف سوخت رو پایین میاره . ایکاش ....

اگر تمام ایکاش ها رو از قبل بلد بودیم شاید امروز می تونستیم با پول یارانه ها نه تنها محتاج نان شب نباشیم ، بلکه با درست استفاده کردن از دارایی هامون  گوشت و مرغ و میوه و سبزی هم به سبد غذایی اضافه کنیم .

آقای رییس جمهور ما کشورمون رو دوست داریم و به خاطر سربلندی و رفاه اوون حاضریم از جان گذشتگی کنیم .




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/5/5 توسط pishva
درباره وبلاگ

pishva

sayeh.mahtab99@yahoo.com
bahar 20
 قالب میهن بلاگ قالب وبلاگ