سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد و دل های خودمونی با امام رضا

نقل شده از سایت خبرگزاری تابناک

انیس مالکی در پیامی نوشته است:

هر گاه سخن از کیفیت دانشگاههای ایران به میان می آید آقایان خبر از کیفیت بالا در دانشگاههای تهران، شریف و ... میدهند.

آیا این آقایان مطلع هستند که در سایر دانشگاههای ایران چه روی میدهد. آیا آقایان مطلع هستند که دانشگاههی غیر انتفاعی داریم با 2000 دانشجو و بدون حتی یک عضو هیئت علمی  تمام وقت واقعی؟ آیا میدانید پیام نور چه بر سر سطح علمی ایران آورده است؟

آیا رسانه های باید لیست این دانشگاهها به همراه نام اعضاء هیات موسس را اعلام کنند تا مردم هم آگاه شوند.

آیا غیر از این است که برخی از دانشگاههای غیر انتفاعی با استفاده از روابطی که دارند و گاها هیات موئسسی که در فلان وزارتخانه دارند بدون حتی یک عضو علمی ثابت هزار هزار دانشجو جذب میکنند.

چند صباحی است که همه مدرک گرفته اند ولی عالم کم شده است. توصیه میشود به مدیران محترم داخلی تا به جای انتقاد از  دانشگاههایی که در رنکینگ جهانی جای دارند سطح کیفی نازل دانشگاههای ایران را نیز ارزیابی نمایند.

هزار ما شا الله دانشگاه های پیام نور که شدند مدرسه. همه آموزش و پرورشی ها تا بیکار میشوند برای تدریس بدانجا میرند. ادارات مختلفه نیز سیل نیروهای خود را در سکوت خبری به تاجیکستان فرستادند تا دکتری بگیرند.

آقای وزیر محترم وزارت علوم آیا دانشجویی که در سال چند مقاله با نمایه بین المللی در مالزی چاپ میکند قوی تر است یا دانشجویی که پایان نامه خود را در میدان انقلاب تهران میخرد.

آقای وزیر لطفا بررسی کنید تا ببینید چند درصد از مدیران کشور در حال حاضر شاغل به تحصیل در برخی از دانشگاههای گل و بلبل داخلی هستند؟

آیا باید منتظر ماند تا فاجعه علمی در کشور رخ دهد؟ آقای وزیر دانشجویی که تمام وقت در مالزی در حال تحصیل است قوی تر است یا دانشجوی دکتری در ایران که سال به سال رنگ دانشگاه و استاد به خود نمیبیند. لطفا بررسی کنید و جرات اعلام عمومی را هم داشته باشید!

آقای وزیر آیا میخواهد نسبت به سطح علمی بسیار پایین پذیرفته شدگان دوره های تحصیلات تکمیلی و بخصوص دوره دکتری سال جاری چشم خود را ببندید؟

چطور است که میگوئید دانشگاههای مالزی رشدشان مدیون ما ایرانی ها است در حالی که از طرف دیگر میگوئید دانشجوی فارغ التحصیل مالزی از فارغ التحصیل ضعیف ترین دانشگاههای ایران و هند نیز ضعیف تر هستند؟ آقایانی که دم از قدرت علمی میزنید لطفا در رقابت عادلانه با دنیای علم قدرت خود را نشان دهید.

متاسفانه چند صباحی است که تنها شعار میدهیم و ایرانمان پر شده از مدیرانی که فقط مدرک دارند. تا دیروز دانشگاه آزاد کارخانه مدرک سازی بود و امروز دانشگاه غیر انتفاعی و حتی برخی دانشگاههای ملی.

دانشگاه پیام نور هم که خدا رو شکر حتی در دروس فوق پیشرفته و حتی در واحدهای عملی نیز قوی ظاهر شده است.

کمی سرچ کنید تا ببینید هزاران دانشجوی علوم ورزشی در سال در دانشگاههای پیام نور واحدهای عملی همچون شنا را در کلاسهای تئوری میگذرانند و به صورت ذهنی شنا یاد میگیرند.

رشته های مهندسی و پزشکی که جای خود دارند.اگر وضع بدین صورت ادامه یابد باید هم اکنون منتظر یک فاجعه عظیم تر علمی در کشور باشیم.

این مقاله پاسخی به توهین های اخیر برخی از مدیران به دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل نیست بلکه واقعیاتی است که امید است خواب برخی را به بیداری تبدیل کند.




نوشته شده در تاریخ شنبه 90/6/26 توسط pishva
درباره وبلاگ

pishva

sayeh.mahtab99@yahoo.com
bahar 20
 قالب میهن بلاگ قالب وبلاگ