سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درد و دل های خودمونی با امام رضا

سلام بر همه دوستان و همراهان خوبم

از اینکه وقت با ارزش خودتون رو صرف خواندن مطالبم می کنید بسیار خوشحالم و از داشتن چنین دوستانی بر خودم می با لم .

دیروز خبری در خبرگزاری ها با عنوان " روز های سخت دولت در ماه رمضان " منتشر شد .

واقعا" دولت قراره روز های سختی رو سپری کنه . نه اینکه تمام بار مسئولیت مردم به دوش دولته و دولت شبانه روزی کار می کنه که خدای ناکرده خاری به پای مردم نره ، پس داره برنامه ریزی می کنه که بازار رو در ایام ماه رمضان ثابت نگه داره و یا حداقل مناسب . مثلا" ماه قبل قیمت گوشت 5 ریال بود ، دلالان با نزدیک تر شدن به ماه رمضان کردند 12 ریال ، مردم ناراحت شدند ، صداشون در اومد .همه یکصدا گفتند: گرونه . دولت دید واقعا" گرونی داره بیداد می کنه .گفت: اصلا" خودتون رو ناراحت نکنید مگه ما خدای ناکرده .... ما خودمون بازار رو کنترل می کنیم . از فردا گوشت کیلویی 9 ریال . مردم هم وقتی دیدند گوشت شده 9 ریال با ذوق و شوق و با صدای بلند فریاد زدند : دولت ما ، دولت ما ، تشکر تشکر ، بدون اینکه هرگز به یاد بیاریم که گوشت ماه قبل 5 ریال بود .  یه مثل سکه ، از 20 هر ماه سکه گرون میشه و 3 و4 ماه آینده قیمتش پایین میاد . اینها همه و همه نشانه های تلاش بی وقفه دولته . حالا هم که ماه رمضون داره میاد تمام این تلاش ها قراره بیشتر بشه . پس من هم به نوبه خودم قبول دارم که دولت قراره روزهای سختی رو در ماه رمضان سپری کنه ، چون برنامه ریزی برای شکستن گرانی کاذب و ایجاد گرانی حقیقی بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است .

امیدوارم دولتمردان ما در امتحان مردمی سربلند و سرافراز باشند




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90/5/2 توسط pishva

امروز در یکی از خبرگزاری ها  انتقادهای مادر علی رو از وزارت بهداشت می خوندم . خیلی جالب بود .

قصد من از نوشتن و نمایان کردن رشادت علی ، چیزی جز هشدار برای مردم نیست . چند تن چون علی باید راهی بیمارستان بشن تا دولت یادش بیاد که در جامعه معظلی بنام حمل سلاح سرد داریم . مثل اینکه داریم به دوران جاهلیت اعراب بر می گردیم. داشتن تیزی و خنجر قراره افتخار آبا و اجدادیمون بشه . چرا دولت فکری به حال این موضوع نمی کنه . آیا حمل سلاح سرد کم اهمیت تر از حمل مواد مخدر است . کی قراره به این مسائل رسیدگی بشه . چند ماه دیگه انتخابات مجلس شروع میشه و باز دیوارها پر میشه از وعده و وعیدهای دروغین . چرا ؟

آیا همون کسانی که در راس امور نشسته اند ، به راستی از حقیقت امور جاری بر مردم مطلع هستند ؟ آیا تا به حال واقعیت ها رو دیدن ؟ آیا الان مشکل اصلی ما اینه که پول یارانه ها رو اول ماه بپردازند یا وسط ماه ؟

چرا کاری برای امنیت در کشور صورت نمی گیره ؟ چرا دیگه مثل قدیم ها نمی تونیم برای بچه هامون بخونیم " شبا که ما تو خوابیم آقا پلیسه بیداره ، ما خواب خوب می بینیم اون مشغول شکاره " بعضی وقت ها فکر می کنم که برخی از آقا پلیس های ما یا معنی خواب رو نمی دونن و یا شکار را . چون الان یا آقا پلیسه همیشه خوابه و یا خودش طعمه ای برای شکاره ( قصد ، اهانت و یا زیر سوال بردن نهاد و یا سازمان خاصی نیست ) .

میگن : رفتارهای آدمی در محیط خانواده شکل میگیره و در جامعه به تکامل می رسه . آیا فرزندان ما قراره در چنین جامعه ای بزرگ بشن ؟ آیا قراره قانون جنگل رو به جای قانون اساسی یاد بگیرن ؟ به راستی چند درصد از قشر جوان ما با قانون اساسی آشناست ؟ چند درصد از می تونیم بگیم فرق شورای نگهبان با تشخیص مصلحت نظام چیه ؟ چند درصد از ما می دونیم که نماز جمعه چطوری خونده می شه ؟ چند درصد از ما می دونیم که  شرایط نماینده شدن چیه ؟ چند درصد از ما حتی بلدیم استان کهگیلویه و بویر احمد رو درست تلفظ کنیم ؟ چند درصد از ما به حق در جایی هستیم که سزاواریم ؟ چند درصد ما می دونیم اسم اولین ماهواره ای که ایران به فضا فرستاد چی بود ؟ چند درصد ما می دونیم که ایران در تولید داروی زخم پای دیابتی ها ، یکه تاز میدانه ؟ و خیلی از چند درصدهای دیگر . اما در مقابل چند درصد از ما می دونیم که فرکانس فارسی 1 تغییر کرده ؟ چند درصد از ما می دونیم که آهنگ " خوشگلا باید برقصن " مال کیه ؟ چند درصد از ما می دونیم که شام امشب چه ساعتی پخش میشه ؟ چند درصد از ما می دونیم که نتیجه بازی ایران و استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1998 فرانسه چی شد ؟ چند درصد ما می دونیم که شامپو مولتی ویتای گلرنگ یه شامپوی ایرانیه و 6 تا مزایا داره ؟ چند درصد ما می دونیم که ....

به نظر من علت خیلی از دانسته ها و ندانسته های ما جامعه است . جامعه ای که در آن جذابیت ، زیبایی ، صداقت و درستی موج نزنه ، انسان ها رو در باتلاق توهمات غرق می کنه . آیا تا به کنون در مورد حمل سلاح سرد تصمیم درستی گرفته شده ؟ آیا زندان یا اعدام ، راه حل مناسبی برای اینکار است ؟ کی قراره این بار و برای نسل جوان ، مثل کودکی هامون یاد بدن ، چاقو جیزه ، خطرناکه ، دستمون رو می بریم . البته ، یک آموزشی درست که در دلها جاودان بشه . ما باید ریشه تفکرات غلط رو در جامعه و به خصوص نسل جوان بخشکانیم  و ریشه کن کنیم ، نه اینکه فقط در موارد ضرورت به هرس کردن بپردازیم . چند وقت پیش از کسی پرسیدم که سیگار می کشی ؟ گفت : نه . من مردم . من سرم رو بالا می گیرم ومشروب می خورم اما هیچ وقت سرم رو به زیر نمی اندازم تا سیگار بکشم . همه این ها نشانه دور شدن ما از فرهنگه ، از آموزش های نادرسته ، از نبود جایگزین مناسب برای برنامه های بی محتوای ماهواره هاست .

پس باید مجددا دست در دست هم دهیم و این بار میهن خویش را از لحاظ فرهنگی آباد کنیم.

به امید آن روز

یا علی

 




نوشته شده در تاریخ شنبه 90/5/1 توسط pishva

خیلی از ما انسان ها ، در طول روز ممکنه در کما باشیم . البته نه اون کما به معنای پزشکی . به نظر من هر زمانی که انسان فقط نفس بکشه و از اطراف خودش آگاه نباشه در کماست . کما از دیدگاه من یعنی غفلت و بی خبری ، یعنی خودمون رو به کوچه علی چپ زدن ، یعنی ...

امروز در خبرگزاری ها دیدم که علی خلیلی از کما بیرون اومده . می دونم که در این چند روز اخیر با این چهره آشنا شدید . همون کسی که به خاطر حفظ ناموس یک هم محله ای یا بهتره بگم یک انسان تا پای مرگ رفت . با چاقو زدند به گردنش و رفت کما . اما در واقع اون در کما نبود . حالشم از من و شما خیلی خوب بود . حتی اگه زیارت حضرت دوست نصیبش میشد ، افتخار آفرین بود . اما اون شب آدم های سالم وسلامتی بودند که نه تنها در کمای انسانیت ، بلکه در کمای مال و جاه و ثروت آرامیده بودند . مثل تمامی اورژانس هایی که با دیدن وضع علی حاضر به پذیرش نشدند . مثل ، بیمارستانی که دید جوون 20 ساله داره میمیره اما اول گفت : پول بده .

انسانیت ما آدم ها به کجا داره کشیده میشه . همون بهتر که پدرمون آدم از بهشت خدا اخراج شد . وگرنه معلوم نبود که اونجا رو به چه منجلابی تبدیل می کردیم . میگن : ما از نسل هابیلیم ، اما خیلی از ماها رفتار و کردار و منشمون هزاران مرتبه از قابیل بدتره . خدا رو شکر که قراره گلچین پاکی از آدمیان به بهشت راه پیدا کنند ، وگرنه دیگه بهشت و جهنم و زمین هیچ معنایی نداشت.

به امید روزی که همگی از کمای پلیدی ها و شیطان صفتی ها خارج بشیم .

علی به همراهتان




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/4/29 توسط pishva

دوستان از اینکه مطالبم رو می خونید ممنونم . اگر شما هم نظری دارید و یا مطالبی که به تکمیل سخنان من منجر میشه حتما بیان کنید .

بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات و خواندن مطالب شما هستم .گل تقدیم شما

راستی  شنیدم که علی خلیلی از کما خارج شده . برای سلامتی تمامی بزرگ مردان صلوات

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/4/29 توسط pishva

از   خون  جوانان  وطن   لاله   دمیده

از  ماتم  سرو  قدشان، سرو  خمیده

در سایه  گل بلبل از این غصه  خزیده

گل نیز چو من در غمشان جامه دریده

 چه       کجرفتاری       ای          چرخ  

چه       بد      کرداری       ای    چرخ

سر    کین      داری       ای        چرخ

نه    دین  داری نه  آیین  داری  ای  چرخ




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/4/29 توسط pishva
این مطلب نظر یکی از دوستان خوبم به نام user است که شاید حرف دل من و ما و امثال ما باشه . امثال مایی که مملکتمون رو دوست داریم و حاضریم تا آخرین قطره خونمون رو در راه حق در جامعه فدا کنیم .
user  چنین نوشته بود :
به نظر من مشکلات فرهنگی ، ریشه در جامعه و خانواده های ما داره و این مشکلاتی که تو این مطلب عنوان کردی ( خدا شاه رو رحمت کنه ) کلاً فرهنگی هست .
ما نوع زندگی خودمون رو فراموش کردیم . ما فرهنگ زندگی ، آبا و اجداد خودمون رو فراموش کردیم و فرهنگی مدرن و جدید را جایگزین کردیم .
فرهنگ غربی ؛ فرهنگ غرب الان در دنیا داره مثل زبان غربی همه گیر و واجب الاجرای تمامی کشورها میشه .
ما بعد از انقلاب در کشورمان هیچ گونه انقلاب فرهنگی نداشتیم . ما اصلاً انقلاب فرهنگی نداشتیم . انقلاب ما انقلاب حکومتی و انقلاب دینی بود ، شاید اوایل انقلاب به فرهنگ اهمیت میدادند ولی بعد امام خمینی دیگه انقلاب از نظر فرهنگی مرد .
الان بعد از گذشت چندیدن نسل از انقلاب تازه مسئولین به فکر افتادند که ای وای فرهنگ ما چی شد ؟م ثل اینکه دزدیدند .
انقلاب فرهنگی برعکس انقلاب های دیگه خیلی زمان میبره تا راه بی افته . کشورهای سلطه گر این موضوع رو خوب می دونستند و خیلی خوب اجرا کردند . 30 سال طول کشیده تا این چنبن انقلابی در کشورمون رخ بده .
الان خیلی از جوونها بی هویت هستند . خیلی از خانواده ها بی ریشه و بنیان هستند . خیلی از ماها تکلیف زندگیمون روشن نیست .
همه به فکر خودشون هستند . تو چنین جامعه ای معلومه چی پیش میاد و چه صحنه های دلخراشی رخ میده .
یکی از دوستانم همیشه میگه : اگه بتونی درک کنی که زندگی تو ، بدون شادی و تامین زندگی همشهری و هم کشوری های تو شاد نخواهد بود ، مطمئن باش ، کشور ، شهر  ، محله ، کوچه و خونه تو آباد میشه .
تو کشور ما تضاد طبقاتی داره غوغا میکنه . یه عده تا خرخره خوردن و یه عده دارن میمیرن از گرسنگی . شکم گرسنه دین و ایمان نخواهد داشت . و در آخر می خوام بگم :  مسئولین کشور و اونایی که بیت المال ملت (خزانه کشور ) دست شماست ، بدونید و آگاه باشید که ، خیانت به مملکت ، ملت ، دین و ایمان مساوی با خیانت به خود و خانواده است .
پس مسئولینی که از بیت المال ملت برای خودشون بیت الحال ها ساختند بدونند و آگاه باشند که خود ، از مهمترین و اصلی ترین عوامل هرج و مرج در جامعه هستند .

پس ای مردم ، باید هوشیار باشیم و آگاهانه و با چشمی باز در تصمیمات مهم کشور شرکت کنیم تا مبادا تمام دارایی کشور، به دست روباه صفتان متظاهر به تاراج بره .

به امید ظهور منجی عالم بشریت

یا علی

مجددا از user عزیز به خاطر ارسال نظر تشکر می کنم و در عین حال عذر خواهی . به علت کامل شدن متن و روان شدن مطلب مورد بحث مطالبی را که نظر شخصی خودم بود اضافه کردم .




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/4/29 توسط pishva

دوستان خوبم از اینکه مطالبم رو می خونید و نظر می دید ممنونم .

به قول یکی از دوستان ، به راستی مشکلات ما فرهنگیه .

چند روز پیش در یکی از خیابان های تهران می گذشتم که خانمی بهم گفت ان سمت خیابون رو ببین .

فکر می کنید چی دیدم

خانمی با موهای لخت که موهای سرش رو به ترتیب زرد ، قرمز و سبز کرده بود و در کنارش سگ پشمالوی پا کوتاهی بود که اون هم موهاش زرد ، قرمز و سبز بود . انگار یک روح بودند در دو جسم . همه تماشا می کردند . پیر و جوون . زن و مرد . دلم به حال سگه سوخت . که به خاطر هم تیپ شدن با خانم حتما ساعت ها زیر دکلره مونده .

این فرهنگ ها از کجا اومدند .

یا مثلا در محیط کار . آیا با وضعی که برخی از خانم ها ظاهر میشن یک مرد می تونه آرامش داشته باشه .

ما دچار تهاجم فرهنگی شدیم . دچار فقر فرهنگی شدیم . فکر می کنیم زندگی یعنی .....

چرا مردم همه زندگیشون در فارسی 1 و pmc و .... تلف می شه . ماهواره مگه چی داره ؟ چیزی جز شهوت ، چیزی جز  شکم ، چیزی جز هدر دادن وقت و مال .

ماهواره یاد داده که یک زن  می تونه همزمان با چند مرد دوست باشه در حالی که شوهر داره و یا برعکس . امثال ماهواره  یاد داده که می تونیم به بی ارزش ترین وسیله موجود در بازار بیشترین بها رو پرداخت کنیم . ماهواره یاد داده که ... بی هویت باشیم .

کی قراره از خواب غفلت بیدار بشیم . ما در ایران زندگی می کنیم . در کشوری با تمدن چندین هزار ساله . زیر پرچمی به نام اسلام

چرا بوجه بیت المال برای مشکلات فرهنگی صرف نمی شه . حداقل دولت از راهنمایی رانندگی یاد بگیره . با راه اندازی همیار پلیس داره آینده رو برای رانندگی امن می کنه و مقررات را جاودان .

ایکاش همه و همه حتی مسئولین بشنوند و ببینند که درد مردم چیه و داروی مناسب تجویز کنند

به امید آن روز

علی پشت و پناهتان

 




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/4/28 توسط pishva

 

سلام به همه دوستان و همراهان خودم

خوبید؟

مدتی است که در جامعه مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل یک نارنجک عمل می کنه .

کسی اگه لب باز کنه و خدای ناکرده بخواد از ناموس و شرف مردم دفاع کنه جوابش خنجر و معلولیت و حتی مرگ میشه . همیشه شنیده بودم که جواب " های ، هوی " است ، اما الان می بینم که جواب خوبی ، ممکنه مرگ هم باشه .

اما واقعا علت این رفتارهای ناشایست چیست ؟ مشکل از خانم هاست یا از آقایان یا جامعه .

چند وقت پیش با همسرم ساعت 10:30 شب از مهمانی بازمی گشتیم . دختری هم سوار ماشینی که ما بودیم ، بود . هر سه از ماشین پیاده شدیم . آن دختر به سمت دیگر خیابان رفت و دو پسر موتور سوار پیش او امدند . کمی صحبت کردند و بعد دختر سوار ترک موتور یکی از آنها شد و رفت .

همه اینها نمونه های بارزی هستند که همگی بارها و بارها به چشم خودمون دیدیم . چرا خیلی از جوان های ما خوشتیپ بودن رو عریان بودن تلقی می کنند .؟ چرا  بعضی از دختر ها متلک شنیدن رو بالاترین حد کلاس برای خودشون معرفی می کنند ؟ چرا بعضی ها فکر می کنند که ....

دیروز در تاکسی صحبت از جوان طلبه ای بود که در شب نیمه شعبان به خاطر دفاع از گوهر پاک یک خانم به شدت مجروح شده بود . یکی از مسافر ها گفت : خدا شاه رو رحمت کنه ، زمان اون از این اتفاق ها نمی افتاد . اگه کسی به دختر یا زن مردم نگاه بد داشت ، لوطی های محل( منظورش گنده لات ها  بود ) تیکه پارش می کردند . پرسیدم : لوطی یعنی چی ؟ گفت : داش مشدی ها . گفتم به نظرتون این جوان لوطی نبود ؟ گفت : نه ، اینها با آدم های اون موقع دنیایی فرق دارن اونا مرد بودند . گفتم : من هم که فکر می کنم می بینم حق با شماست . اینها به جای اینکه زنجیر بگیرن دستشون و دور انگشتشون بچرخونن و به دیوار سر کوچشون تکیه بدن و آمار زن و بچه مردم رو در بیارن در مدارس و مراکز علمی مشغول تعلیم و تربیت اند . به جای اینکه شب ها از کاباره ها مست ، با یه شیشه مشروب بیان بیرون و از بدی حال از این دیوار به اون دیوار بخورن ، از مسجد ، بسیج یا حتی از آغوش پر مهر خانواده بیرون میان . اون مسافر با شنیدن این حرفها نگاهی به من کرد و با عوض کردن بحث گفت : اصلا هوا خیلی گرمه ، ماه رمضون مردم می خوان چیکار کنند ، این هم از برکات این انقلابه دیگه ، کی زمان شاه هوا این همه گرم میشد ، تازه ماه رمضون هم  3 روز بود اینا برای اینکه بخوان بگن ما بیشتر می دونیم  کردند 30 روز . دیگه واقعا نمی دونستم چی بگم . لبخندی زدم و در حالی که داشتم از تاکسی پیاده می شدم گفتم : ایکاش یکم مطالعه می کردید به امید اینکه حداقل از دینتون آگاهی و اطلاعاتی بدست می آوردید .

می دونم شما هم با اینگونه مسائل مواجه شدید و علت خیلی از این رفتارها نبودن اطلاعات کافی ، نداشتن مطالعه و غرب زدگی است .

به امید اینکه به حق مولای جهانیان همه انسان ها صراط مستقیم رو پیدا کنند و در اون مسیر حرکت کنند .

یا علی




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90/4/28 توسط pishva

مرا پرسی که بی تو چونم ای دوست

 جگر پر درد و دل پر  خونم ای دوست

حدیث   عاشقی   بر    من   روا   کن  

تو لیلی شو که من مجنونم ای دوست

ز       فریادم   ز  تو  هر   روز     فریاد

از  این  فریاد  روز  افزونم  ای   دوست

شنیدم     عاشقان    را     می نوازی

مگر   من  زان  میان  بیرونم ای دوست

نگفتی   گر    بیفتی   گیرمت    دست

از     این  افتاده تر   کاکونم   ایدوست

غزل های   نظامی    بر     تو    خوانم

نگیرد  در  تو   هیچ    تاثیرم ای دوست




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/4/22 توسط pishva
درباره وبلاگ

pishva

sayeh.mahtab99@yahoo.com
bahar 20
 قالب میهن بلاگ قالب وبلاگ